L’alumnat de 4rt d’ESO de l’Institut Icària ha projectat la seva programació “5 realitats” a la Biblioteca Xavier Benguerel i al seu centre.
A la sessió que va tenir lloc el passat 23 de novembre a la Biblioteca Xavier Benguerel, especialitzada en cinema, van assistir 50 nens i nenes de 5è de Primària de l’escola Bogatell que van gaudir dels curtmetratges “La invitación” de Susana Casares, “Som Pastor” de Borja Zausen i “Dos barries, dues vides”. D’aquest últim, a més, van convidar-ne l’actor principal, un exalumne de l’Institut Icària que protagonitza el curtmetratge i que va explicar com havia estat el procés de creació del film. El públic de l’Escola Bogatell va reflexionar sobre els debats que es proposaven i va intervenir activament en la sessió.
El dia 24 de novembre es va projectar la sessió dirigida als companys i companyes d’institut, per a qui havien escollit dos curtmetratges amb una temàtica molt concreta: els esterotips i els rols de gènere. A partir dels films “Cosas de chicos” d’Aldara Filgueiras i “Besar-te com un home” d’Isaki Lacuesta, en una sala d’actes plena de gom a gom d’alumnat de 4rt d’ESO es van proposar aquests temes i es va engegar el debat.
Els i les alumnes de CINE ÀGORA d’aquest primer trimestre del curs 2017-18, esdevinguts programadors i programadores de cinema, valoren el projecte:
“M’he sentit responsable del servei ja que era la primera vegada que participava tant directament en una activitat per a l’alumnat”
“El que més m’ha agradat del CINE ÀGORA és que a part de veure els curts està molt obert al debat i està ben valorada la participació de l’alumnat”
“Crec que a partir d’ara em fixaré més en els detalls de les pel·lícules”
“Trobo que t’ensenya molt bé a treballar en grup”
“Hem aprés que en el cinema segons quins recursos utilitzis pots expressar coses molt diferents”
“Dels temes relacionats amb la cultura de pau els que més m’han interessant són els del masclisme i la homofòbia ja que crec que la gent encara no està prou conscienciada i s’han d’ensenyar”
“Crec que he aprés a veure els curts/pel·lícules d’una forma més crítica”
“M’ha interessant tractar sobre la gestió del conflicte ja que és important solucionar els problemes sense violència”
“Ha aprés que el cinema pot ser tan educatiu o conscienciador com divertit”